Friday, December 26, 2008

Pendahuluan..

Firstly, aku ingin mengucapkan 'SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2009' dan Selamat Menyambut Maal Hijrah 1430 kepada semua. Purpose blog ini dibuat adalah utk berkongsi dan bertukar pendapat antara kalian semua yg membace. Blog ini berkisarkan tentang apa² sahaje perkara semada hidup, dunia digital dan apa² aje perkara yg boleh dibincangkan.

So, sebagai pembuke tirai utk blog yg tidak seberapa ini, aku nak coretkan sedikit tragedi² atau kisah² atau cerita² yg best² berlaku sepanjang tahun 2008 ini yg aku ingat la:

Januari 2008

- Awal bulan Januari, Break off dgn si 'M' atas sebab² tertentu. Masuk bulan Januari 2009 ni genap la stahun aku single. ehehe. Tenang² aje ..


Mac 2008

- Pilihanraya umum ke-12 pd bulan mac lalu menyaksikan Selangor di menangi oleh parti pembangkang iaitu Pakatan Rakyat. Merupakan 1 sejarah bg politik Malaysia apabila negeri selangor yg sblom ini diperintah oleh kerajaan UMNO/BN selama 50 tahun, telah hilang kuase dan diambil alih oleh Pakatan Rakyat.

- Speedzone Tour 2008 diadakan di KL Tower. Memang best!! Dj semua power² exspecially, Mauro Picoto



May 2008



2 Days Freedom Festival @ Admiral Marina, PD, 9/10 May. Sgt best and wonderful tonight. Dj² favorite aku beraksi seperti Tiesto, Ferry Corsten dan Cosmic Gate. Best!! Harap² tahun depan ade lagik event² yg gempaq !!!











JULAi 2008


Dpt invitation pergi ke event RED SESSION: POWER Of NATURE kat Heritage Mansion. Tak sangka plak aku leh dpt. Free plak tuh! Dj² yg performed pd mlm tu ialah DJ Joey G, Dj Gabriel,Dj RaySoo dan yg the rest aku tak knal sgt ar.


SEPTEMBER 2008

Dpt bonus!! tp takde la byk sgt.. sebulan gaji jek. kejap je abis. shopping raye punyer psal ..


OKTOBER 2008



Pi ke majlis birthday e, anot dan nieja kat Borneo Rainforest kat Sunway


NOVEMBER 2008


Dpt invitation ker FREEDOM ELITE 2008 kat Bukit Kiara Equestrian Club. Pergh, ni lagik dasat.. Air semua free drpd air coke, air mineral sampai ke hard drinks. Kepada yg kaki minum tu suke la mereka dpt mabuk², tak payah bayar satu sen pon.


DISEMBER 2008


Kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Seblom aku pindah dok Bkt Jalil, aku dok kat Tmn Bukit Mulia, Bkt Antarabangsa selama 4tahun lebey. Berdekatan dengan Tmn Bukit Utama dan Tmn Bukit Mewah yg teruk terjejas dprd kejadian tanah runtuh. Tmn Bukit Utama adalah tmn yg tertinggi skali di Bkt A'bangsa. Kalo time² nak sambut new year dulu, ramai org dan t'masuk aku ngan member aku slalu nengok fireworks dekat area tmn utama tu, nampak satu KL !

So, secara kesimpulannye tahun 2008 ni sgt bermakna bagi aku dan dipenuhi dgn event² yg best, tp byk yg aku tak dpt pegi..Harap, tahun baru 2009 yg akan dtg ini akan lebih baik drpd tahun 2008. Target aku pd tahun 2009 yg akan dtg ini iaitu berusaha dgn lebih tekun supaya impian dan visi aku tercapai. Utk mase yg terdekat ni iaitu dlm Januari 2009, aku nak rembat sebijik DSLR dan nak nengok ARMIN VAN BUUREN buat show kat KL, walaupon tiket agak mahal aku mau cube gak beli...

Akhir kata, Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan
keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

5 comments: