Sunday, January 4, 2009

Aku Telah Jatuh CInta......

Aku telah jatuh cinta ? dengan siapakah? haaa.. relex², jgn pikir bile sebut psal cinta jek mesti ada gadis. Sebenarnye aku telah jatuh cinta dengan dunia seni fotografi!. Adakah aku ingin menceburi dunia seni fotografi ini secara serious atau sekadar hobi ? Haaaa.. Lu pikir la sendirik..

So, awal bulan ni aku telah berjaya memiliki sebuah DSLR Canon. Harga nye RM2+++ siap dengan Speedlight skali. Sbg org beginner mcm aku ni sesuai la pakai DSLR tu. Agak² dah maju skit baru la amik yg power terus. huhuhu...

Pada hari Ahad 04/01/2009, aku rase agak buhsan. Aku pon text dgn kawan aku Ochi dan Pett utk pergi memburu kat Zoo Negara. Tp die org nie ade hal plak, so tak dpt la nak menunjukan perbezaan gamba di antara nikon dan canon. Pett dan Ochi menggunakan senjata Nikon D80 dengan guna lens tamron dan sigma. Aku pakai senjata EOS 1000D + Nissin Di622 berserta kit lens 18-55mm jew. So, terpaksa la aku gi memburu secara solo di zoo negara. Harga masuk RM15 jek. So.. ini ade beberapa gamba yg aku amik:












Ade lagi gamba, tp tak leh letak byk², nnti berat plak. So letak skit² sudey. Aku nak memburu rimau ngan singa sebenarnye, tp terlepas drpd sasaran plak.. Kene pakai zoomlens baru gamba cun. Kalo amik gamba dekat² dgn wildlife nie, mampus aku kene ngap!!! So, mase nak balik ade sorang awek cun dgn family die berjalan-jalan dgn tempat aku duduk. Kebetulan die lalu depan aku, haaa.. per lagik, curi² la amik gamba awek tu. ehehe..


comel².. disebabkan kesuntukan mase tak dpt nak ayat!! aceh =P ..
Alright, itu saje utk laporan drpd zoo negara. Jumpe di lain hari di destinasi yg berikutnye. ehehe..

~cheers~ c", )
---------------
EOS 1000D + EFS 18-55MM + Nissin Di622

4 comments:

  1. ni 2nd love la, sblom ni gune compaq ajek ..

    ReplyDelete
  2. ingat kan jatuh chenta kat
    sape td hahaha..

    sempat aje snap pic pompuan tu
    aisshh

    ReplyDelete
  3. sempat la, camera laju kan .. ehehe

    ReplyDelete